Manira School
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Manira School

Faries and Fighters.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De RPG regels.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mariah Nakamura
Admin
Admin
Mariah Nakamura


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 01-01-10

De RPG regels. Empty
BerichtOnderwerp: De RPG regels.   De RPG regels. Emptyzo jan 03, 2010 5:45 am

* Je gebruikersnaam op het forum moet hetzelfde zijn als de naam van je personage!
Als je een gebruikers account aanmaakt om het forum, het account waar je mee gaat posten, zorg er dan voor dat dit account dezelfde gebruikersnaam heeft als de naam van je personage! Is dit niet het geval, dan wordt je personage niet goedgekeurd!!

* Je mag pas beginnen met posten als ík je heb goed gekeurd!

* Je schrijft in de 'ik'-vorm, verledentijd.
Dat houd in dat je in dat personage verdiept en dus niet het derde personage bent;
DIT IS DUS FOUT!
Mary liep naar de kast en haalde er een boek uit.
DIT WIL IK OOK NIET HEBBEN!
(Mary) *Ik loop naar de boekenkast* *ik haal er een boek uit*.
DIT IS GOED!
Ik liep naar de boekenkast en haalde er een boek uit.


* Bepaal alleen wat je eigen personage doet, niet wat anderen doen.
Het is niet de bedoeling dat je voor andere personages gaat bepalen wat zij doen, denken, voelen, of zeggen. Je mag wel invloed op de andere personages uitoefenen, maar jij mag niet bepalen wat voor invloed precies. Hieronder een voorbeeld, van hoe het niet en wel moet.
DIT IS FOUT!
Ik gooide een steen richting haar hoofd en hoorde hoe ik mijn adem niet onder controle kreeg. Maar daarna zag ik dat Maggie kreunend op de grond viel en gillend naar haar hoofd greep.
DIT IS GOED!
Ik gooide een steen richting haar hoofd en hoorde hoe ik mijn adem niet onder controle kreeg. Dus ik wachtte zo kalm mogelijk op Maggie's reactie af.

* Houd je personage wel normaal. Hij is niet alleen de sterkste van iedereen.
Sommige mensen hebben vaak de neiging om hun belangrijke personages zo geweldig te maken dat er werkelijk niets mis met ze is. Ze zijn megasterk, aardig, vriendelijk, en ook nog eens hartstikke stoer. Elk mens heeft een paar slechte eigenschappen, ookal komen die niet bij iedereen even hard naar voren. Ook moet je onthouden dat je een leerling bent op een school, en dus geen legendarische krachten hebt. Verder is het belangrijk dat je de sterkte van je magie aanpast naar het niveau dat je op dat moment bent. Hieronder voorbeelden van personages die FOUT zijn, en personages die GOED zijn.
DIT IS FOUT!
Lily was zo sterk, dat niemand haar aanvallen kon overleven. Verder was ze altijd vriendelijk en niemand durfde tegen haar in te gaan. Ze hielp altijd iedereen en alle jongens waren stapel verliefd op haar. Iedereen vond haar geweldig en ze was ook nog is hartstikke slim. Ze had nog nooit iets fouts gedaan in haar leven en kon alles en iedereen aan.
DIT IS GOED!
Lily was een goede leerling, en had haar specialiteit behoorlijk onder de knie. Verder was ze meestal vriendelijk tegen mensen en ze had de indruk dat je liever niet tegen haar inging. Haar probleem was echter dat ze hierdoor een iets te grote eigendunk kreeg en het idee had dat veel jongens verliefd op haar waren, wat niet altijd waar was. Ze was verder ook best gewelddadig, waardoor ze vaak mensen onbedoeld pijn deed. Iets wat haar een angstaanjagend effect gaf.

* Schrijf gewoon normaal GOED Nederlands.
Dit is naast de tweede regel de belangrijkste regel van de RPG. Het is de bedoeling dat je posts in het Nederlands zijn, en dat er zo min mogelijk fouten in zitten. Het is verboden om gebruik te maken van afkortingen zoals brb, btw, idd, etc. Breezertaal is ook niet toegestaan.
DIT IS FOUT!
IwK LiEwP naawR DanN Toew en ZeI eveWn BIw
DIT IS GOED!
Ik liep naar Dann toe en zei, "Ben ik weer!'

* Mededelingen buiten de RPG gaan tussen (( dubbele haakjes )).
Deze regel spreekt voor zich. Als je iets wilt zeggen dat je ZELF wil zeggen, en niet je personage, dan zet je het tussen (( dubbele haakjes ))

* Je mag maar één personage aanmaken!
Het is verboden om meer dan één personage aan te maken. De reden hiervoor is omdat dit voor verwarring zorgt, omdat je dan vaak het probleem krijgt dat je perongeluk met de verkeerde persoon iets posts. Bovendien wil ik niet dat mensen vijf personages gaan aanmaken en dan een RPG met alleen zichzelf gaan spelen. We zijn hier om met elkaar te schrijven. Als je alleen met jezelf wil schrijven schrijf je maar een boek.

Heb je deze regels allemaal goed door gelezen?
Beantwoord dan deze vraag en zet even het antwoord onder je aanmeldlijstje!
"Wat is de belangrijkste regel?"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://feefighter.actieforum.com
 
De RPG regels.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Forum regels.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Manira School :: Getting Started. :: De regels-
Ga naar: